tisdag 22 juni 2010

Idag är jag ledsen

Varför?

Den har brunnit ned...ända till grunden...tusan...paus igen...snörvel...

Ja alltså, jag tar det från början.

Min gamla vävstuga, som förvisso är såld sedan ett antal år tillbaka, har gått upp i rök.

Men det var ju där jag började på allvar så att säga med mitt hanverkande. Så då kvittar det att det är nya ägare där, för väggarna talar i alla fall. Men nu är det bara kol. SKIT.

Det gav upp igår, efter över hundra års kämpande mot regn, rusk, snö, kyla, storm, brännade sol. Men minnen som sommarbostad, bagarstuga, bryggstuga, vävstuga och troligen en väldig massa mer tog dessa gedigna timmerväggar med sig till sin grav.

Det gör ont att se på web-TVn när lågorna sträcker sig ut genom fönstrena och slickar i sig virket på insidan och utsida för att slutligen nå uppöver nocken och få sitt slutgiltliga kvävande grepp.

Gå in på www.st.nu om ni vill se.

3 kommentarer:

  1. Jag lider med dig när man ser att ens minnen går upp i rök.Men du har säkert många fina minnen inom dig.

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar er en trevlig midsommar.
    Hoppas att vädret håller i sig så man slipper paraply och gummistövlar.
    Som sagt.
    Trevlig midsommar

    SvaraRadera