måndag 11 oktober 2010

Bittra, bittra besvikelsen

Jag och "underbara" Anders tog en tur till mina gamla hemtrakter.
Det finns ett ödehus där som jag fönsterkikat i för så där en tio år sedan. Underbara väggmålningar i salen. Målad, marmorerad halvpanel med stolpar upp i taket som det slingrade grön växt runt. Mellan stolparna var det härliga vyer av himmel och ängar.
Jag tänkte vara fräck nog att fota dessa väggar för att eventuellt använda något hemma hos oss i vårat hus.

Vad händer då när vi kommer fram och gluttar in genom det trasiga 1800-tals fönstret?

NÅGON IDIOT HAR RIVIT NER ALL MÅLAD TAPET OCH ELDAT UPP!!!!!!!

Ja, men fattar ni? Ett kulturarv uppeldat bara så där. Jag blev så besviken att jag kände mig helt tom.

Som tur var så hade vi stannat vid den vackra Sulån`s vattenfall innan vi åkte till huset. Det stod en kvarn vid det fallet en gång i tiden som faktiskt mitt förra hus hade servitut i. Kvarnen finns inte längre, endast en och annan kvarnsten Men dom ligger på andra sidan så det blev inga bildbevis på dom.





Sen fick jag trösta mig med ett théparty tillsammans med döttrar och två av mina barnbarn. Underbart.
Leksakerna fick ligga kvar på golvet i flera dagar efter besöket. Känns så himla hemtrevligt att snubbla fram över dom. Leksakerna alltså, inte barnbarnen :D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar