söndag 13 mars 2011

BETTY BOOP


Har visst flyttat in för gott i mitt hjärta.
Så himla spännande som det var att sticka, tova och sy ihop allt till en väska.
Jag fick lov att tänka mer än en gång för att få allt att gå ihop.
Men jag är supernöjd med resultatet.
Hoppas min yngsta dotter blir lika nöjd, för det är hon som fått den.
Bara för att hon är så underbar.

Det blev nylonremmar runt om för att få lite stadga.
Bra även i botten med tanke på slitaget som brukar bli där.


Klart det ska vara foder med Betty Boop.
En kraftig dragkedja som förhoppningsvis ska hålla klåfingriga typer ur väskan.



Ett par fickor för smått och gott skadar aldrig.


Sen kunde jag inte motstå denna stuvbit i vintras när jag såg den.
Men det blir nog ingen fler tunika i den modellen då jag tyckte den var i krångligaste laget.
Fast jag blev rätt nöjd med slutresultatet ändå.
När jag tänker efter så här i efterhand så vet jag vart jag gjorde det svårare än det var i mönstret.
Hmm, måste kanske pröva en gång till för att se om jag har rätt i min tanke.
Får se om det blir en till eller om andra projekt tar all min tid.
Jag har i och för sig ett stickprojekt på G men...det är hemligt än så länge.
Blir nog bilder på det framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar