fredag 13 juli 2012

Stuvbitsdax a lá 70-talsretro

 Sprang på en härlig hundtandsmönstrad stuvbit och givetvis sa det "PLING" i skallen på mig.
70-tal.
Kanske inte ser så ut på bilden men den är bättre i verkligheten.


Och så sprang jag på en fotobok årgång början på 80-talet.
Mmm, jag vet, inga digitala kameror på den tiden.
Nä, det var mörkerrum, filmrullar och olika kemikalier och nej, jag ska INTE lära mig det.
Men vem kan motstå en bok på runt 270 sidor för 15 kr när principen att fånga en bild är ungefär den samma idag som då?
Inte jag i vart fall :D.
Därifrån fick jag lite galna idéer.


Man kan liksom ana vad som är i görningen på båda bilderna, tycker jag.


1 kommentar:

  1. Tror klänningen blir bra :) har varit ute o fotat idag men behöver nu hjälp med kameran då jag kört fast :)

    SvaraRadera