måndag 12 november 2012

Datorhaveri med allt vad det innebär

Ja men hur korkad får jag bli?
Fast egentligen beror det på ren o skär lathet.
Min dator gav upp så där bara en dag, totalvägrade lyda mig.
Ååååh, alla mina bilder (tusentals) putsväck för det går inte att öppna hårddisken.
Jag vet, jag vet, man ska spara det man vill ha kvar på USB eller skivor men jag har INTE gjort det.
Varför?
Jag knäpper så mycket kort och det är många som ska raderas och sorteras i mappar och när jag kommer dit så räcker inte min tid till liksom.
Fast innerst inne vet jag att det beror på att jag tycker det är så jäkla tråkigt så jag har struntat i det.
Men....min goa sambo Anders...han var och köpte mig en för tidig julkklapp (ny dator) och tog min gamla hårddisk i sin dator och lyckades öppna den där.
LYCKA :D
Jublet måste ha hörts vida kring.
Så vi (Anders) ska föra över alla bilderna till min nya dator och gissa vem som kommer spara allt dubbelt upp?
Just det: JAG (fast jag måste lära mig hur man gör först).
 

 Så jag lagade en liten middag till min älskade som tack.

Pilgrimsmusslor med avocadocreme
Vin: Fontana Candida Frascati

 Sötpotatis, bacon/timjanstekt vildandbröst, äppelsås och sockerärts/tomatsallad
Vin: Antè Barbera d`Asti 2009

 Körsbärskompott, vaniljglass och chokladsås
Vin: Amontillado Superiro





2 kommentarer:

  1. Vart får du all energi till att laga mat??? Strunta i dubbelkopiering?? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag ÄLSKAR mat (vilket börjar synas) och vill äta god mat närs jag väl är ledig med mitt hjärta, vilket inträffar varannan helg. Annars äter vi matlådor och ensamma. Det blir alltså 4 dagar i månaden som middagar ihop, min gubbe o jag.

    SvaraRadera