söndag 24 februari 2013

Jakten på den perfekta soluppgången har börjat





Idag så skymtar jag klar himmel i morgonmörkret.
Klär på mig och laddar kameraväskan och susar iväg i min blå fara.
Min bevingad Volvo och jag älskar fart.
Bäst vi susade fram i på tok för hög hastighet så dyker den där upp som vi inte ville möta.
ÄLGEN.
Men...den hade tagit det långa benet först som tur var, så det gick bra.
Tänk om jag jagat soluppgången utan att nå fram till den.
Tempot blev aningen lugnare efter det, när jag lyckats tygla min ystra blåa springare som blev lite skärrad.


Min tanke med kameran och solen är att jag ska måla uppgången, likt en pastellmålning.
Men färgerna var för klena idag och jag hade ju glömt gråfiltret hemma.
Nåja, vi får ju uppleva fler uppgångar min Volvo och jag, tack vare sprinterälgen.







Men ujujuj vad jag har lekt med kamerans alla funktioner :D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar