torsdag 15 augusti 2013

Dagen när UFOn intog min trädgård

 Den där dagen när "Dom" kom...eller "Den" kanske jag ska säga.
Nerstrålandes från vart?
Ja inte vet jag, men plötsligt så infann "Den" sig i min trädgård.
 Den dagen var ingenting sig likt.
Inte ens min vackra blomkorg jag fått av min fina mamma och hennes lika fina sambo.
 Allt strålade på ett märkligt sätt.
 Men på ett, i mina ögon, sätt även ganska vackert.
 Lite akvarellaktigt kanske.
 Till och med Harry´s, eller som han egentligen heter: Alickras Veni Vidi Vici, värld blev helt snurrig.
 Jag blev lite orolig ett tag att "Den" tänkte stråla upp Harry till sitt vad-"Den"-nu-kom-i-farkost.
Fast jag har förstått om "Den" velat gjort det.
För vem vill inte ha detta underbara yrväder till stjärna att lysa upp tillvaron, i sin närhet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar