torsdag 25 november 2010

Tubsjalens uppkomst

Tubsjalen har jag stickat på stickmaskinen. Har ju förmånen att inneha två stycken sådana. En billigare sak för grövre garn och en mer avancerad för tunnare garn. Just detta mönster blev snyggare på den billiga maskinen. Vet inte hur man går till väga om man vill handsticka mönstret.

Machine knit fan lace part 1 of 5



Det är sammanlagt 5 avsnitt runt 8-9 minuter vardera. Jag följde alla avsnitt 2 gånger sedan rigga jag upp garnet i maskin för en provlapp.
Stickmaskinen står på övervåningen och jag har datorn på nedervåningen.
Sen galopperade jag upp och ner, upp och ner så jag tror knäskålarna blev utslitna. Nästan i alla fall :D.
Blev några turer i trappan och som tur är går det ju att pausa i youtube. Tänk om jag varit tvungen att starta om var gång...puh.

Hur som haver, förklarar människan i USA på en bra amerikanska i lugnt och sansat tempo. Visade väldigt utförligt punkt för punkt med uppehåll för förklaringar.

2 kommentarer:

  1. Mönstret var underbart tar du upp beställning min dotterdotter har önskat sig i julklapp om du inte vill offra ditt garn kanske jag kan hålla med garn

    SvaraRadera
  2. Det gör jag så gärna. Mailar dig imorgon.

    SvaraRadera