tisdag 30 november 2010

Gigant och isländska

Beställt en bok som jag fått hem idag. Ska kura upp mig i fåtöljen med en kopp thè och läsa...nåja, titta på bilderna i alla fall då boken är på isländska.

Näää, jag kan inte isländska men författaren har varit bussig och gjort en svensk bilaga till för dom som vill ha.
Jag har snöat in på krokning, tunisisk-afghanska-rysk virkning, tricot crochet och en himla massa mer namn. Kärt barn har ju många namn som bekant.
Får välan se hur detta slutar. Kan bli en total krokningshysteri eller så blir det inget alls av något med krok.



Anders och jag har rotat i våran källare. Efter mycket om och men så har vi fått undan kartonger och grejor så vi nådde fram till den lilla matkällaren.

Men att vi hade objuden hyresgäst där visste vi inte.

Folk pratar om råttor men jag vet inte vad jag ska kalla det här monstret. Giganten har inte betalat någon rumshyra kom vi fram till så dessvärre är den nu vräkt. Ut i kylan bara. Fick hjälp av sonens kompis Peter alias Lillen med avhysningen då vi inte rådde på vidundret själva.

Jo, vi är djurvänner men det får finnas gränser.









Inte helt lätt att ta bilder då jag tycker att den var i största laget för vad en spindel ska vara.

3 kommentarer:

  1. Halloj Isländska är inget problem för mej om du vill ha hjälp .....

    SvaraRadera
  2. Margita, boken förklarar en del olika tekniker. Hur man krokar med flera färger, spetsmönster, rundkrokning. Dessutom flera olika beskrivningar på tröjor, mössor, vantar, sjalar och lite mer. 340 kr med frakt. Tror den är värd sina pengar. Hann inte läsa så mycket igår då jag fastnade vid stickmaskinen ett tag.
    Kerstin, har du lärt dig isländska? Funderar på att lära mig. Tycker det klingar så vackert. Forntidiskt liksom.

    SvaraRadera