fredag 3 december 2010

Helg mitt i veckan


Då jag jobbar varannan lördag och söndag så får jag ha helg mitt i veckan ibland. Lite tråkigt då underbara Anders inte har helg när jag har helg.
Tur vi är vana att roa oss själva, precis som vi gjorde innan vi träffades.

Jag fick ju oväntat besök under torsdagen men ack så roligt besök :D.

Min dotter och mina två barnbarn kom besök. Och då fick jag middagssällskap också, vilket var bra. Kan nog ha glömt att äta annars. Händer så ibland när jag sätter igång med mina projekt under mina ensamma lediga dagar.


Prinsessan Ellinor ville ge sin mormor en riktigt fin teckning.



Och till slut så fann hon ut det mest personliga att rita till mig.


Prins Eddie har sin blivande karriär i tankarna. Måntro om det inte är en blivande mästerkock.


Kvällen infann sig slutligen och så även kylan. -18 visade termometern. Sprakande brasa i kaminen, och djupdykning i...nä, inte vinglaset men i den isländska krokningsboken. Passade på att njuta av ett gott glas vin och en god gorgonzola.

Så blev min lediga dag till en underbart ledig dag.

3 kommentarer:

  1. Tack jag kanske gör den för ofta men jag tycker också om den. Förut gjprde jag en frans ibland men den är jpbbigare. Är den isländska boken bra?

    SvaraRadera
  2. Hej hej!!!!
    Jo tänk vad tiden går fort.
    Här är allt mer eller mindre som vanligt.
    I bland är det bara lite svårare att vara människa men det funkar det med.
    Ha det gott så länge.

    SvaraRadera
  3. Så stora barnen har blivit. Det är ganska mysigt att vara ledig mitt í veckan ibland. Vi flyttar inte förrän i mellandagarna, det blir så stressigt annars.
    Kram Gina

    SvaraRadera