måndag 13 december 2010

Insnöad???


Nja, inte riktigt...men nästan i vart fall.
Fast inte i snö. Finns roligare ting att snöa in på.

Men tänk vad tiden flyger fram så här i december.
Inga lussebullar, inga pepparkakor gjorda.
Jag har gjort senap, pyntat advent och klätt granen.

Mest har jag jobbat. Många och långa dagar. När jag haft en stund över så har jag krokat och stickat i en salig röra.
Bara lite "finlir" kvar på stickningen.

Krokningen?

Kolla, kolla, kolla...

En maska som visst kallas vävmaska i krokningsvärlden. Kul, liten maska att göra och enkel. Tycker den ger ett snyggt mönster.



Här har jag lekt med färger.


Jag har inte rundkrokat dessa mössor. Ville mest känna mig för på teknikerna.



En liten parentes som inte hör hit egentligen.
Jag brukar köra stavningskontrollen innan jag publicerar inlägg. Min grammatik må vara under all kritik. Det är en väldans massa fel jämnt och ständigt. Men konstigt nog finns sällan eller aldrig några förslag till andra stavelser.
Händer det bara mig tro?




1 kommentar:

  1. Söt mössa, ser ut som Herr Nilsson..
    Jag har varken fått fram granen eller kokat knäck !!!!
    Adventsstjärnan har kommit upp tillsammans med julgardinerna.
    Måste ta mig i kragen och kasta upp resterande saker också.
    Men att klappa en katt och sticka lite lockar mer just nu.

    SvaraRadera