tisdag 18 oktober 2011

Mera ansiktslyft


Vi har haft ett gräsligt rum i vårat hus.
Tror att många av dom sorters rummen är gräsliga faktiskt.
Vilket?
Jo, det där pannrummet.
Mörkt, sunkigt, schabbigt, äckligt och i största allmänhet bara bläää.
En jätteoljetank med stinkande olja i tar upp en tredjedel av rummet.


Men min underbara Anders tog några dagar på semestern, tigersågen och ett antal blad och flyttade in i rummet.
Lite oljud men vad gjorde det?
Ut kom tanken och in flödade ljuset.
Min goa sambo har målat, borrat, putsat, skruvat och stuvat.
Ett riktigt bra jobb, tycker jag att han gjort, för numera går även jag in i pannrummet och njuter av det.
Han har putsat och målat runt fönstret, satt upp när så inga smådjur kommer in genom ventilationen.
Det är inte helt klart på bilden, men jag vet att det är ordning och reda, även rent och fint nu.




Vårat sovrum har även det fått sig ett litet lyft.
För vi var inte så jätteförtjusta i den där panelen och påmålade bården.


Ut med allt.
Det roliga var att när panelen åkte ner, ja då syntes en ljusgrön färg.
Mycket märkligt, då jag hela tiden känt att rummet ska vara grönt.
Har sagt ett antal gånger att jag har påhälsningar av tidigare ägare.
Men kan dom påverkat mig i färgvalet verkligen?
Ja, inte vet jag och inte ligger jag sömnlös och grubblar över det heller.




Så här blev vårat gröna sovrum.
Till trots mot alla "förståsigpåare" av fototapeter så satte jag den på väggen där vi har fönster.
Sådana ska man visst ha på hela väggar.
Men vet ni vad?
När jag ligger i sängen så ser jag träden utanför våra båda fönster och med våran skogstapet så känns det som om vi ligger i skogen.
Fönstret lite öppet så fågeldrillen spelar för fullt, vinden susar lite lätt, eller regnets strilande, då ni...blundar man och låter själen få vila.


1 kommentar:

  1. Vad fint ni får det. Din Anders är tydligen helt fantastisk.Ni passar säkert gott ihop för du är ju oxå så kreativ. Ha det bra!

    SvaraRadera