fredag 11 november 2011

Först kommer inget eller i alla fall lite,

sen kommer massor på en gång.
Lite som ketchup.
Strålande solsken bjöd naturen på.
Tänkte ta en cykeltur i stället för att gå idag.
Men jag insåg snart att det nog var ett bra tag sedan jag cyklade senast.

Så det blev en vända runt elljusspåret.
Jag har kollat på kartan i datorn hur stigar och sånt går efter spåret.
Det finns en plats utmärkt vid namn: UTSIKTEN.
Jag fann den och utsikten också men...ja men kolla.

Förvisso så är Sundsvall en industristad men ändå.
Jag blev faktiskt en aning mållös.
Vände blicken mot höger och där, ja där var utsikten betydligt bättre.

Jag har gjort ett och annat fynd efter spåret också.
Svampfärgarnörd och lilatokig som jag är, så kan jag inte gå förbi alla rönnar med dess vissna pinnar utan att titta noga.
Om jag blev mållös innan, så fick ju skogen nu höra något slags tokjubel när jag fann dessa underbara lystickor.
Fattar ni?
Jag brukar finna på lystickor i samma storlek som den minsta på bilden.
Och nu...två jättesvampar...wooooow.
Inte konstigt att man vrålar, Shit pommes frites alltså men dra mig baklänges nä djäklar i min lilla låda, i ett och samma andetag.
Det känns som jag vunnit 10 000 kr.
Nu ska här färgas garn minsann.
Riktigt mustig lila ska det bli.

1 kommentar:

  1. Nu förstår jag att jag inte har hittat lysticka jag söker små svampar Kram Margita

    SvaraRadera