fredag 18 november 2011

Väskprojekt nr 3 alias "smurfväska"

Jag fick en förfrågan om att göra ett väska efter bilden av en mycket kär och saknad kamrat.
Jo, jag ska försöka, svarade jag.
Jag frågade om färg och fick till svar att den var röd och vit.
Enkelt, tänker jag.
Rött är ju rött, eller hur?
På en katt?
Bilden på "Smurfen" kom hem till mig och jag insåg att rött...det är väldigt många nyanser.
Nåja, vem gillar inte utmaningar?
Tack och lov för mina "misslyckade" svampfärgningsorgier jag haft.
Första, andra och tredje bad av färg som är svår att använda annars passade helt ypperligt.
Bara att ladda inför starten.


En bit på väg.
Och mitt thè har tagit slut.


Ja, ja, men nu är jag på G så mer thé blir det inte just nu.

Tänk vad det kan gå undan ibland.
Fast om jag ska vara helt ärlig så tog det nog ca 3 dagar.
Ögonen blev så trötta av dom små färgskillnaderna att jag fick ge upp.
Men nu är sista varvet gjort.

Alla trådar fästade och framsidan klar för en sväng i tvättmaskinen.


Lite mix och tricks så vips sitter han där.
I min sista höstblomning.

Undras just om han inte tog en sork ändå?

2 kommentarer: