måndag 13 februari 2012

The show must go on

Ja men visst är det så? Att livet måste gå framåt även om det mest känns bakåt.
Till veckan så sätter ruljansen igång.
Först en dag på operation och sen hem, för att därefter få min dagliga dos av strålning i ett just nu obestämda antal veckor.
Min största tanke just nu är: Måtte dom inget finna i lymfarna.
Bara hoppas, hoppas, hoppas.


Men för att återgå till roligare ting.
MAT!!!
Min sambo och jag, vi gillar verkligen mat.
Så här roligt kan man ha i köket när det bjuds på fläskfilé.
Eller blev det bisarrt?
Näää, jag tycker det blev "coolt".

Dessert bestående av:
Hemmagjord citronyoghurtglass
Ljumma chokladmuffins fyllda med chokladsås
Lite hemkokt jordgubbssylt

Att få pyssla med det man tycker om när man har jobbigt brukar vara bra healing.
En liten nåldyna blev till av ett tyg som min näst äldsta dotter valde som gardintyg för så där en hundra år sedan.
Förlåt Zandra och puss på dig, du ÄR inte sååå gammal.
Men det känns så länge sedan då det har skett så mycket sedan den tiden.
Alltså, mormor och farmor till 4 barnbarn.
Inget jag gör i en hast inte.

Känns som om baksidan är bättre.
Mjukare liksom.
Det sitter kardborrband i var ände så det går lätt att ta på sig som ett armband.
Pssst, jag har kollat på ett TV-program på en reklamkanal.
Ett som har en programledare med samma namn som min underbara provdocka.
Där har nästan alla designers liknande nåldynor.

Ett litet recyclingprojekt är på G.

Vad ska det bli måntro?

Och vad är det gjort utav ?

Av ett överflöd av urvuxna jeans kan man göra mycket.
En uppdatering kommer i sinom tid.
Förhoppningsvis är det hela klart då.

1 kommentar: