måndag 16 april 2012

Jeansfrossa i nygammal tappning

När vi flyttade till vårt hus släpade jag på en jättekartong som var rätt tung.
Min ena dotter undrade vad det var i den.
-Åååh, alla gamla jeans jag sparat, svarade jag nöjt.
-Men mamma, SLÄNG SKITEN, du kan inte spara ALLT, sa hon bestämt.

Hahaha, inte slängdes det något här inte.
3 par av jeans ur kartongen har fått nytt liv och jag känner mig väldigt nöjd.
Nu väntar jag bara bättre väder så jag kan använda min NYA, fina "gammeljeansbyxjacka".



Givetvis med ett giraffmönstrat reafoder.
( Jag är bara sååå himla nöjd :D).
Dragkedjan är ett loppisfynd, knappar och tråd köptes nytt.


Nytt tyg hamnar också hemma hos mig ibland.
Min egen design fick sätta prägel på detta tygstycket.


Nu VILL jag verkligen ha lite värme så jag kan få gå med bara ben.

1 kommentar:

  1. Jättesnygg jacka du har designat!! Jag sparar åxå på gamla jeans..så det här fick mig verkligen inspirerad!!

    SvaraRadera