fredag 21 januari 2011

Ibland undrar jag


Varför?
Ja, jag undrar bara varför?
Varför parkerar man på en gata där det knappt går att mötas två bilar?
Varför kör man ner en buss på en gata som är återvändsgata OCH dessutom skyltad med att så är?
Det blev lite trångt när bussen fick vända vid våran infart till garaget.
Blev även lite trångt när han skulle passera den felparkerade bilen.
Men han löste det, chaffisen, lugnt och sansat.



Inte gör jag så mycket i handarbetsväg inte.
Lite slapp, rent av lat, tror jag bestämt att jag är.
Jag har bara inte lust.
Suttit och surfat runt en hel del, och det ena har gett det andra.
Jag har fått enormt många idéer.
Ännu mer vackra intryck av alla enormt duktiga människor runt om i världen.
Girafftokig som jag är, så fann jag på detta underbara diagram.


Jag har funnit på en hel del andra saker också.
Men det är projekt som måste bearbetas i min hjärna ett tag till.
Vissa idéer jag får måste prövas, prövas igen och igen, innan det blir bra.
Får väl se vad våren och sommaren visar.
Om det blir något resultat av allt tänket eller om det rostar fast i skallen.
Kan bli så också.
Vem vet?
Inte jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar