måndag 10 januari 2011

Snöyra

Tänk vad tiden springer på. Snart har halva januari gått och februari stormar fram. Snart har jag glömt hur mycket snö det var, hur kallt det varit och hur jobbigt jag tyckte mörkret var.
Snart, mycket snart kommer jag förtränga allt det där, för jag har redan satt mina första frön.

Men ännu ligger det ett tjockt, tjockt vintertäcke över mina blommor och buskar. Jag skulle ta mig en titt i trädgården för att se om allt var i sin ordning. Inga avbrutna grenar eller kullvälta träd och sånt.
I den nygrävda slänten mot garageinfarten har en märklig tingest gömt sig.


Vad tror ni? En ripa eller är det Kung Bore´s förklädda flygfä?

Den fick hur som helst vara ifred. Kanske den tinar fram till våren eller så lyser den med sin frånvaro ;D.

När jag hämtade in posten en dag mellan jul och nyår så fick jag lite huvudbry. När jag kliat svålen ett tag så fann jag ut vem som låg bakom.



En alldeles underbar, söt giraff. Tack min goa vän Susanne. Du vet alltid när jag är som längst nere i skorna.

4 kommentarer:

  1. God fortsättning på året kragen passade bättre till min dotter och hon tyckte mycket om den. Nu måste jag göra en vit till min dotterdotter den gör jag själv i en annan modell.

    SvaraRadera
  2. Hihihi...ante mig nästan att du hade en sammadan.
    Vilken fin giraff du fick.
    Åhhh trevlig fortsättning.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nej, det är inte krångligt att gå med i Ravelry. Dock är den mesta informationen på engelska, men om du har koll på de vanligaste orden så kommer det att gå finemang. Det finns ju dessutom många svenskar som är inne och diskuterar och då går det ju bra att skriva på svenska.
    Känner du att du behöver hjälp med översättning eller så, så ställer jag gärna upp!

    Klart att du också ska gå med!

    SvaraRadera
  4. Självklart ska du gå med i Ravelry, kan inte påstå att jag har skrivit mycket på engelska där.

    Gå med, gå med , gå med....
    / Du vet den där på andra sidan staden med det vackra namnet.

    SvaraRadera