lördag 14 maj 2011

Ögonblicket



Vårregnet strilar sakta ner.
Och jag tog mig ut med paraplyet och kameran, igen.
Grannarna undrar säkert vad det är för tok som kryper, ibland på alla fyra, i blöta gräset med paraplyet tryckt tätt intill huvudsvålen.
Vad spelar det för roll?
Bara jag lyckas få några bra bilder mellan varven.
Idag kröp jag inte, jag gick faktiskt upprätt hela tiden.

Läste en av våra kvällstidningar på datorn.
En artikel var om en stor datasida´s "pinsamma pr-kupp" mot annan datasida.
I artikeln finns en bild på ett öga med sidan´s logga.
Jag tog och gjorde en liknade bild.
Skillnaden är att jag inte använt ett endaste uns av fotoprogram för att få till den.
Lite tålamod, bra inställning OCH en härligt samarbetsvillig modell.


Sen finns det modeller som totalt vägrar att samarbeta.


Och dom som man inte ska gräla med.

1 kommentar:

  1. Som vanligt bra bilder dina halvvantar är på väg och jag hoppas att du blir glad av färgen

    SvaraRadera