tisdag 10 maj 2011

Bland barnbarn och tulpaner


Tulpaner dyker det upp både här och där på tomten.
Jag grävde och grävde i höstas i alla jordhögar som förra ägaren lämnat efter omdräneringen av huset, och fick upp 3 hinkar!!! med lök.
Lika förbaskat så pluppar dom upp på det mest märkliga ställen.
Fast...dom är ju granna.
Så dom är mer än förlåtna.

Besök hade jag en dag av underbara sonen med lika underbara sonsonen.
Mästerfotografen själv ville visst vara med på bild, men lite i smyg.
Tusan att jag glömde bort den där spegeln.

Prins Fabian fattar inte att farmor måste ställa fåtöljen på bollen.


Prinsessan Emma följde med sina föräldrar när dom skulle hämta byggställningen, efter våran senaste motorsågsmassaker.


Nu har eken gått i graven.
Då det stackars trädet var berövat halva sidans grenar av föregående husägare, så såg det bedrövligt ut.
Dessutom var lutningen mot huset.
Så med brott mot alla säkerhetsföreskrifter, en väldig massa mod och en ännu modigare svärson, så kapades den bit för bit.




Jag kan bara inte låta bli återspeglingsbilder.
Lacken i min gamla Volvo må inte vara i bästa skick, men den duger till en hel del.

Fågelbadet efter en regnskur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar