tisdag 2 augusti 2011

Fjärilsorgie och asblomster

Jag knep ett skott av en sk. asblomma för ett antal år sedan hos en av "mina" pensionärer.
Jag har väntat och väntat och väntat.
Jo visst har det kommit knoppar, men dom har torkat ihop och fallit av.
Så jag gav upp.
Den fick väl stå i söderfönster, bakom mörkläggningsgardinen utan vatten.
För jag tänkte att den skulle vissna ihop och dö, för jag var lite sur på den.
Vad får jag för det då?
Ja men kolla...
Visst är den sagolik, denna sjöstjärnelika blomma.
Meeeen vad den STINKER.
Som ruttet kött.
Sonen trodde inte på mig utan körde ner näsan i blomman.
Han hulkade ett bra tag kan jag säga.




Var på min favoritbutik igen då.
Erikshjälpen
Fann gardiner till vårat sovrum, 4 längder, som ska upp när det är färdigmålat.


Och dessa 6 underbara krukor till våra köksfönster.
Plus 2 dragkedjor till byxor.
Och allt för ringa summan 219 kr.


Jag har uttryckt saknad av 2 saker i sommar.
Svalor och fjärilar.
Idag gav då fjärilarna mig en uppvisning som inte går av för hackor.
Jag stod i min stora, gula blomma och fotade och fotade.
Minnet i kameran blev fullt och fjärilarna bara åt och åt och solade.
Och jag bara njöt och njöt och fotade.



Men det fanns dom som blev hemskt uttråkade.
Inga namn, men dom har svans och blöta nosar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar