söndag 6 december 2009

Jahaapp...nya tag och bit ihop...

Det bidde inget hus denna gång heller...suck. Allt var ju klart och alltför bra, skulle bara besiktat huset på torsdagen då händer det...det dimper upp ännu ett bud från ingenstans SKIT... Någon hysterisk budgivning är vi inte med på för det slutar bara med att någon får betala överpris och man ska ju faktiskt ha råd att äta också, inte bara bo. Så vi biter i gräset och går vidare.

Var ju på julbord i lördags igen (kommer gå upp massor i vikt efter den här julen). Men vad ska jag ha på mig var min tanke. Något som är jag vill jag ju ha och gärna något som ser rätt OK ut.
Just det, köpte en stuvbit tyg i sensommras, den borde jag kunna göra något av. Rotade bland mina gamla, och då menar jag gamla mönster. Jag fann ett från ljuva 80-talet :D.


Men nu var ju inte tyget så himla stort. Men linnet gillar jag så jag mätte och måttade och slet mitt hår och la på ett par ärmar till mönstret, för jag vill inte vara för bar när det är vinter. Tant börjar ju bli till åren. När jag klippt och sytt och prövat så blev jag mer än nöjd. Det var verkligen jag.


Fixade till håret så det blev lite annorlunda mitt vanliga jag. Alltid roligt att frångå vardagen.















Nog med egot nu.






Det var väldigt god mat, underbart sällskap och jättebra "Buddy Hollie"-musik. Blev borta halva natta och tog lång, lång sovmorgon idag. Avslutade helgen med lussebullsbak med barn och barnbarn. Dessvärre blev kameran hemma så mina prinsessor får vara anonyma denna gång.

6 kommentarer:

  1. Så tråkigt med huset, men man vet aldrig. Nästa är kanske ännu bättre!
    Så fin du blev med det vackra håret och tunikan, riktig party pingla.

    Kram Gina

    PS. Fiskarna kallas för blåsfisk tror jag och dem är giftiga,

    SvaraRadera
  2. Men åh så fin du är, och säker sömmerska också. Jag kan inte ens få till en rak söm på en gardin. Synd på kåken, men det var nog inte meningen att ni skulle ha den. När det "rätta" huset dyker upp så får ni det. Precis som med karlar. Ibland får man vänta ända in medelåldern på den rätte. Hoppohej!!

    SvaraRadera
  3. Rackarns då.... att ni inte fick huset alltså.
    Själv tycker jag att den sidan av stan är helt fel, bodde där i 10 år och trivdes aldrig riktigt. Men det är jag det.
    Nästa hus blir nog ert ska de se. Vi hade oxå otur med vår budgivning, samma dag som vi skulle skriva kontrakt var det ngn som bjöd över oss men vi fick ju det än då men surt som rönnbär är det.
    Svammel svammel, nä du får nog stå ut med det ser jag.
    Har varit och snusat på barnbarnet lite i dag innan litet T skulle ut på träningen. Han mär fortfarande lika underbar så vi behåller npg honnom och ångerveckan har ju gått ut så ja han får bli kvar.
    Nä natti

    SvaraRadera