torsdag 22 mars 2012

Helt utan ansvar eller hur funkar det?

Det är den stora frågan.
Yngsta sonen har nu fyllt 20 år.
Då slipper man som förälder vara ekonomisk ansvarig för sina barn.
Är det omvänd situation då eller?
Någon som vet?

Aasch då, skojas bara.

Men nu har jag inga barn längre utan vuxna barn.
Känns både och.
Men jag har ju underbara barnbarn som förgyller min tillvaro.


Sytanten har varit i farten igen.
Grönt är visst trendfärgen till våren, i alla fall enligt tygtanten på tygaffären.


Sytanten tänkte även på att det blir sommar.
Hoppas den numera vuxna sonen blev nöjd.

Halloncheescake så blank och fin, fann jag recept på här.
Mums, vad den var sommrigt god.

Choklad/Citroncheesecake, även den blank och fin fann jag här.
Smaskens tröstkaka vill jag lova.

Inte sååå konstigt att tårtorna blev sååå himla goda och fina med tanke på vem som gjorde dom.
En sådan hjälpreda är det inte alla som har.
Oj vad hon vispade, smakade, pratade och diskade.

1 kommentar: