måndag 12 mars 2012

Drömmar om hantverk och fotografering

Ja här händer det inte mycket.
Varken just här på bloggen eller i hantverksväg.
Men jag tänker en väldig massa på båda delarna, och smider en massa planer.
För sen, ja SEN, då SKA jag minsann.

Vadå?

Hantverka en väldans massa förstås, för jag har nördat fast vid youtube.
Ojojojojsansa, vad otroligt mycket skojsigt det finns att lära sig där.
Som "broomsticklace" ( jag hade inga stickor 20 mm så jag tejpade ihop 2 stycken 10 mm bara för att få prova), en hel ny värld inom stickmaskinsfunktioner (och jag som trodde att jag kunde med mina stickmaskiner).
Och så har jag funnit en och annan tävling, och som tur är så är det lång, lång tid kvar innan sista anmälningsdagen.
Så då hinner jag bli "som folk" igen...nåja, så gott det går då.
Kan ju vara svårt att få mig "som folk".


Min underbara Anders gör sitt bästa för att skämma bort mig.
Jag fick ju en rejäl uppgradering av kamera i julklapp av honom.
Hittade en del bra fototidningar som förklara på ett enkelt sätt om kamerans alla mysterier.
Bra tänkte jag, lagom tungsam sysselsättning just nu.
Men vad händer då?
Ja men givetvis så slutar kameran att fungera på ett normalt sätt.
Så nu är den skickad till kamerasjukhuset för besök och den stackaren blev ju inlagd.
Så varför klagar jag som får vara konvalescent hemma?
Jo, för att jag saknar min kompis förstås.
Han blir nog snart utskriven så vi kan börja utforska den där lite hemlighetsfulla världen igen.
Så jag fortsätter att läsa tidningarna i den långa, långa väntan.


Jag har tröstat mig med den lite äldre kameran så länge.
Och den går då inte av för hackor den heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar