torsdag 29 mars 2012

Lite knep och knåp och sen lite färg

Jag fann en sommarjacka för en struntsumma á 47 kr på min favvobutik.
Nu är ju inte vitt min färg precis och dessutom så tyckte jag den var en aning lång.
Varför jag köpte den?
Jag fick en plan :D.

Jag vet hur både sax och symaskin funkar så...fram med båda delarna.
Och ett litet inköp av färg á 36 kr.
Och vips så har jag, en för mig, helt underbar sommarjacka.
Total kostnad blev 83 kr och tid vid sax och symaskin ca 30 min, och en vända i tvättmaskinen för infärgning.

Broomsticklace har jag hört talas om via cybervärlden och dess alla mysterier.
En jättegrov sticka, virknål och lämpligt garn behövs.
Jag hade inga stickor i 20 mm så jag stal ett kvastskaft jag fann i källaren.
Såg, morakniv och sandpapper fann jag också där.
Kapa, tälja och slipa,slipa, slipa...så där ja, en sticka på 24 mm klar.
Sen satte jag igång och experimenterade.


Färdig och min egen design.
Broomstickbård, tappade stickade maskor och virkade stolpar blev en väst till en prinsessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar