tisdag 6 oktober 2009

Höstrally

Min underbara Anders och jag åkte på höstrally förra helgen. Det innebär att det är slut på V8-säsongen. Ja, i alla fall för en del. För det finns ju dom som åker V8 på vintern också, som t ex min Anders *L*. En bil för finväder och en bruksbil är hans melodi, men mycket motor ska det vara.



Vi står i kö för att få frågeformuläret. En himla massa frågor efter vägen.


Söt dotter som är moster till mitt barnbarn och faraohunden Bruce på väg till första pausen. Mina två döttrar med sina sambosar gör sig klara för kast med skrot i bildäck.











Många stopp vid alla frågor. En del lätta en del svårare och då blir det en hoper med bilar som väntar.











Tur att det finns vacker utsikt att beskåda medan man väntar.











Ett stopp där det skulle kastas pil på ballonger. Med cyklop utan sikt. Sista stoppet där alla samlades. Rör sig om väldigt många ekipage som var ute denna vackra dag. Vet inte exakt antal men ifjol var det 137 ekipage och tror att vi toppade det i år.











Mycket bilprat blev det också i väntan på att alla skulle försöka pricka fem sockerbitar utlagda i slalom med sitt högra framdäck. Till sist tar dagen slut och pärlan backas in på sin vinterförvaring i väntan på våren.





Vi hade en mycket trevlig dag och körde en sträcka på ca 8 mil och en massa frågor och annat påhitt efter vägen.





4 kommentarer:

  1. Så kolt jag är helt såld på gamla bilar.
    Jag ska på mässa i Röros den kallas fogestrik,den är för alla norska butiker.Alla sitter och stickar och handlar in nya garner.
    Kram Gina

    SvaraRadera
  2. Såg ju riktigt skoj ut. Fint väder gör ju inte saken sämre precis.
    Hoppas du får en riktigt trevlig Onsdag, själv ska jag läsa lite ekonomi och organisation i dag.
    Fast jag hade velat sätta mig i soffan och sticka lite men det får bli en annan dag.

    SvaraRadera
  3. Och kromen den blänkte...och V8:orna mullrade så rysligt gôtt! Såna fina bilder gillar vi skarpt. Men det är lite trist när man vet att det är årets sista resa innan vinterstallet. Och som svar på din fråga så är vår jänkare en Oldsmobile ninety-eight, årsmodell -65 och troligen den enda som är på hjulen av sin sort i Sverige. Allt är original inklusive radion, och skicket är perfekt eftersom Mr Wernon Peterson i Arizona som köpte den ny vårdade den som sin egen baby i 35 år. Sen la vi vantarna på den! Vad har din Anders för bil? Maken är rysligt nyfiken.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från en fin rundtur:)

    SvaraRadera