fredag 10 september 2010

ÄÄÄNTLIGEEENNN

Nu har jag ÄNTLIGEN fått igång internet.
En snabb uppdatering, mest i bildform :D.

Fick besök av vad jag trodde var ett löv i min stövel. En bedårande vacker mal.




Äppelträd före lätt tuktning av gräsmatta



Och efter



Gullregn före vild massaker



Gullregnet efter min "lilla", vilda orgie med sågen



Mitt äppelträd dukar snart under av sin tyngd. Har stöttat upp det på flera ställen. Stammen är så grov och trädet rejält högt. Ålder? Vi gissar att det är runt 60 år gammalt. Vi måste försöka föryngra det lite så det håller i 60 år till. Tips någon?



2 kommentarer:

  1. Hallå där! och välkommen tillbaka. Trevligt, trevligt och jättestor trädgård här kan man ana.

    Hoppas vi hörs,

    /f d Mormors bod - som blev kapad, fick byta namn och skaffa sig ett nytt krypin i cyberspace (skam den som ger sig, eller hur?).

    SvaraRadera
  2. Jomensan, det var nog en kines. Åtminstone var det helt obegripliga kommentarer han planterade med koder till förbannelse...och sen satte eländet igång att leva sitt eget liv. Datorn blev seg som sirap, alla möjliga märkliga meddelanden dök upp här och där, det gick inte att logga ut från mailen och skrev jag ett blogginlägg såg det helt vrickat ut när jag publicerade. Men jag lyckades byta lösenord när skithögen tog en tupplur och snabbt som attan radera hela Google-kontot...och man får ju som bekant inget med sig dit man går. Allt är borta, men jag har försökt återställa i möjligaste mån och bilder och gamla inlägg har jag sparade på ett USB (vis av lärdom från tidigare haverier).

    SvaraRadera