fredag 17 september 2010

Tjyven Acke och Giraffhuset (trapphuset)

Acke den lilla skurken passade på att försöka noppa av en blomma när ha trodde jag var upptagen med annat.
En kvarglömd lampa av förra husägaren. Men jag kan inte påstå att jag är sååå hemskt ledsen för det.
Följ med mig i trapphuset.
Fönstret är i gamla ytterdörren som gick till övervåningens separata ingång.

Jag sitter mitt i trappen och tar kortet upp mot taket.
Här ser man ner i trappen.
Uppe på övervåningen. Och ja visst, där står min klenod, den gamla men fullt fungerande spinnrocken.
Då går vi ner igen.

Men ojsan, det var inte meningen att jag skulle synas.
Det finns plats för påfyllnad av giraffer.
Blir man trött av springet i trappen kan man sätta sig och läsa en god bok.

1 kommentar:

  1. Jag har just plockat fram en bok med mönsterstickade vantar och 2 redan nystade garner resultatet hamnar på min blogg så småningom

    SvaraRadera