torsdag 20 augusti 2009

För varmt eller för kallt?

Tycker det här med blogg är skitatskojsigt. Har fått så många nya kontakter runt om i vårt avlånga land så jag blir nästan vimmelkantig. Att jag inte upptäckt detta långt innan? Men bättre sent än aldrig.

Vaknade imorse och tyckte det kändes ruggigt. Längtar inte efter perioden när det tar tio minuter innan jag kommer ut, för att jag måste bylta på mig så jag blir som en michelingubbe eller ser ut som en sumobrottare.
Tog i alla fall på mig mina träningskläder och la på min Acke sin ryggsäck med vikter. Jag har ju titta på Cesar Milan, mannen som talar med hundar, och sett att han använder ryggan på problemhundar. Fast jag är lite klen och låter han endast bära ett halvkilo på var sida. Men det funkar, han blir lugnare, mitt yrväder. OK, han är ju rätt lugn inne, han springer inte runt eller biter sönder saker men är rastlös och väldigt, väldigt pipig. Men sen jag började med ryggan så har han blivit riktigt tyst. Såååå sköööönt.
Hur som haver, innan jag var tillbaka efter våran raska tur på nästan en timme blev jag riktigt svettig. Tänkte innan jag var hemma att, jösses vad det är varmt. Sen blev jag full i skratt och tänkte att det där med bonde har nog inte gått ur mig fast jag flytta till stan för flera år sedan.
Jag verkar aldrig nöjd med vädret. Hahahaha, tokiga jag.

Har haft en period när jag tovade väldigt mycket. Tycker fortfarande det är kanonskoj. Men vad ska jag ha allting till? Kan ju inte använda allt själv så jag måste besinna mig lite numera, och tycker jag lyckas riktigt bra med det.


Klart hunden ska matcha.









Elle varför inte ett (mode)lejon?

4 kommentarer:

  1. Jättefina grejor vad duktig du är.

    SvaraRadera
  2. Snyggt, snyggt det där tovade. Och Cesar Milan är en klar favorit, fast jag har tyvärr inte de där hyrkanalerna som han finns på längre. Men jag har provat ett antal av hans metoder på mina jyckar och de fungerar bättre än nåt annat. För jag tränar aldrig mina hundar med godis och Cesars metoder är då helt suveräna. Det där tikbettet med krokiga fingrar tar till exempel skruv direkt på lille Eskil när han vevar upp sig för mycket.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS "lillasyster" på 47-årsdagen hoppas din dag blir bra :)

    SvaraRadera
  4. WOW..vilka häftiga hundtäcken.Jag har inte vågat mej på och tova..ännu...snyggt med matchande matte och jycke.Gillar verkligen Cesar metoderna,har tränat på sonens småjyckar och det funkar,det är helt otroligt.
    Ha en trevlig helg.....här i Solna regnar det...verkar att bli dagsregn.

    SvaraRadera