måndag 22 juni 2009

Äntligen semester

Nu är det äntligen semester, så skönt, så skönt. Midsommarfirandet för min del blev på jobbet. Rätt så skönt det också. Tror jag gjorde någon av "mina" gamla glad med min närvaron på fredagskvällen. Många är ändå väldigt ensamma, dom har mest hemtjänstens besök att se fram emot. Det svåra är att lämna dom när man måste vidare för nästa besök. Hoppas att mina barn inte kommer ha så mycket att göra när jag blir gammal, så dom inte hinner med att minnas mig när det är storhelg.

Fick en bild av en kompis till min yngsta son. Jag kommer kalla dom "de tre musketörerna" efter det jag fick se.



Jag kan tänka mig och jag vet att många kan uppleva dom skrämmande när dom kommer på stan eller på bussen eller vart dom nu är. Jag som känner dom vet att dom inte är det. Fast när jag varit på stan med dom ibland för att handla något så märker jag att många tittar. Sonen är ju över 180 cm men ack så tunn, och hans polare brukar inte vara just så mycket mindre. Om jag inte kände dom kanske jag också skulle uppleva dom som "mycket" ungdom. Har försökt att förklara för grabbarna hur andra ser på dom och kanske då framförallt äldre personer. Att dom kan verka rysliga när dom kommer sju-åtta stycken o pratar högljutt med musik, mest hårdrock, i hög volym. Till svar får jag nästan jämnt: Men morsan, vi skulle aldrig ge oss på någon.

Ska fortsätta att vara mormor nu när prinsessan har vaknat.

1 kommentar:

  1. Härligt med semester.
    Mysigt att få rå om barnbarn också, själv får jag vänta med det tills nästa sommar. Mitt barnbarn beräknas i slutet av November och jag har nog aldrig längtat så till Nov. som nu.
    På tal om söner så har jag sagt ungefär det samma, min är närmare 180, nästan inget hår på huvudet och tatuerad så han ser skrämmande ut, men världens goaste. Tyvärr ser äldre inte det utan går över på andra sidan när " gänget och jag" kommer gående.
    Själv ska jag ta och hänga lite tvätt, ovanstående son slog på tvättmaskinen men sprang till bussen innan den var klar.
    Mina två T:n är i Övik och sätter ut fisk så jag är ensam och ful idag.
    Ha en härlig dag.
    Nina
    http://nina.kanske.net

    SvaraRadera