tisdag 30 juni 2009

Underbara sommar

Vad det är skönt med sommarvärme. Kvällarna är bäst tycker mina polare (hundarna), då jag vågar ta dom i bilen för att åka och ge dom ett dopp. På dagen är dom portade i bilen. Fattar inte hur korkade en del är och släpar med sig hundarna i värmen. Och dessutom lämnar dom i bilen med minimalt nervevad rutor.
Om det är 20 gr ute, så är det efter 2 timmar 50 gr i bilen och det ger livshotande skador. Alltså, hunden mår bäst av avlivning. Efter 4 timmar är det 80 gr och? Just det, DÖD hund. Kul va? Är det så man gör med sina vänner? Jag vill inte bli behandlad så av mina vänner i alla fall.
Jösses, vad jag eldar upp mig då. Men det beror nog mest på att vi var på husvisning igår kl 1700. Naturligtvis var det en som släpade med sig sin golden retriver och lämnade den i bilen. På en platt grusplan utan skugga.
Jag blir lika förvånad varje gång över att informationen inte går fram. Eller att man inte använder sunt förnuft.
Som sagt så kollade vi ett hus igår. Får välan se vad priset blir. Antar det blir en bra budgivning. Synd i så fall. Betala överpris bara för att vi ska ha ett hus, det gör vi inte.
Men mer utrymme skulle vara fint. Längtar till att få sätta upp vävstolen igen Blev så himla trångt när jag hade den i TV-rummet.













Men skoj hade jag då. Hade ställt ned vävstolen i källaren nedmonterad med mattvarp pådragen, solvad och klar. Så jag beslöt mig för att ta upp den och göra klart. Och några mattor blev det till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar