söndag 14 juni 2009

Om jag vore delbar

Tänk om jag vore delbar ändå. Fast kanske inte, men nog önskar väl alla det någon gång?.
Såg att det skulle samlas en massa stickerskor/stickare i stadens fontänpark i lördags. Läste dessutom i söndagens tidning att det tävlats av en del starka karlar på torget. Missade ju båda arrangemangen för jag var på dragracing på Sundsvall´s raceway. Ville ju umgås med underbara Anders. I min enfald trodde jag att det skulle bli väldigt mycket bilar då det trots allt var rätt bra "bilväder". Men mest såg banan ut så här:
Fast inget ont som inte har något gott med sig. Jag har aldrig sett sååå många manliga i högsta hugg med skurkäppar o hinkar på samma gång någon gång i mitt liv (läs det hela med glimten i ögat). Blev ju rätt sen eftermiddag innan vi var hemma igen, och då var staden rätt så öde. Inte ett spår efter något muskelknippe eller minsta garnstump. Hoppas det kommer fler tillfällen.

Idag så kan jag sitta hemma och mysa med regnets smatter på fönstret Njuta av en kopp varmt, gott thé och sticka lite mer på "norrskenssjalen". Kanske borde se en film. Men tror jag gillar ljudet av regnet bättre. Mina hundar vill inte ut mer än nödvändigt. Acke, den yngre, har ändå så ont i tassen ännu. Han skar sig på ena trampdynan och fick en smäll på ena klon. Han linkar så gott han kan på tre ben, men när han gått ett tag så haltar han fram på alla fyra benen. Räknar med att han ska vara så pass så vi kan gå en längre runda i mitten på veckan.

4 kommentarer:

  1. Fina vovvar, jag har precis sagt om vi skaffar hund vill jag ha precis en sådan.
    Fast just nu får det räcka med Rex katterna.
    Vilken del av staden bor du ?
    Jag till hör den delen som leder söderut mot huvudstaden

    SvaraRadera
  2. Fina killar tror jag känner igen var det är knäppt ;)

    SvaraRadera
  3. Mitt namn försvann....

    SvaraRadera
  4. Hej hej
    Vi letade också ett hus med stort garage men i stället blev det ett vid havet utan garage med drömmar om garage bygge. Hyr ett på LV5 så länge.
    Hemtjänsten här med, vill också ha personligass tjänst men som du sa är det semestervik nu endast.
    Rex kissarna skaffade jag för att sonen är lite allergorisk likaså min syster och dom funkar bra tillsammans med varandra men det är ingen garanti att man klarar av dom än då.
    Jag har 3 tjejer och en kille så sambon och sonen har det inte lätt i hönsgården. Nu när stortjejerna har blivit med eget hem så är det lite lugnare.Men mellan tjejen kommer snart tillbaka efter ett års studier i London så vi får väl se hur länge hon blir hemma.
    Ha en bra men blåsig ( när ska det sluta..) Tisdag/Nina

    SvaraRadera