tisdag 16 juni 2009

Inte helt lätt detta

Kära nån, tänk om jag visste vad som behövdes i datakunskap för att skapa en blogg. Då har jag nog väntat tills jag fått hjälp av någon som vet vad dom håller på med. Men rätt skojsigt när jag märker att jag gör rätt och förstått någorlunda vad jag tryck på för knappar *L*.

Full fart på allvaret och jobbet igen efter en skön långledig helg. Men det straffar sig med jobb hela midsommarhelgen. Men jag fick ju vara ledig julafton i alla fall *L*. Men till veckan blir det semester och barnbarn. Längtar sååå. Det är full fart på den lilla tösen, snart går hon nog. Rätt konstigt ändå, inte så jättelängesedan mina barn kröp runt mina ben känns det som. Men det är väl bara att inse fakta, det är ett bra tag sen. Vad är det man säger...jo, tiden går fort när man har roligt. Mitt liv har varit roligt och är fortfarande. Nästan jämnt då. Inte så skoj när det är 30-40 minusgrader ute.

Denna halsduk hitta jag på i vintras. Gles är den men varm. Minns i bakhuvudet att jag stickat med tappade maskor någon gång i börja av 80-talet. Så jag skulle göra en provlapp, men blev en hel halsduk. Fort gick det också, men jag tror att toffsarna skulle kunna vara lite mindre.








Ett tovat täcke till hund modell mindre. Roligt att låta fantasin flöda ibland. Kragen går ju att fälla ned, då spretar inte drakfjällen utan ligger släta.





Hittade beskrivningen till dessa tofflor på DROPS. Lätta och snabba att sticka och enkelt att tova dom i tvättmaskinen. Gosiga när fötterna är kalla efter en vinterpromenad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar