tisdag 21 juli 2009

Leeedig dag imorgon

Ååååh vad härligt. Att få sovmorgon mitt i veckan. Skönt med en ledig dag när jag ska jobba helgen. Undrar just vad jag ska finna på att göra. Tror jag ska tillbringa dagen vid symaskinen. Hinner med den på tok för lite. Jag tycker det är så svårt att ta med den framför TVn i mysfåtöljen. Kanske någon som har ett knep om hur man gör? Eller inte. Kanske den stunden ska vara enbart för stickfingrarna. Mentala yogan. För mig är det så, att stickning är balsam för själen. När man vill vara sig själv en stund *L*.

Rotade runt bland mina alster en dag (vilket jag gör rätt ofta om jag ska vara ärlig). En gång i tiden så försökte jag mig på att leva på hantverk. Enfaldigt nog. Lärt mig läxan väl och insett att det är bättre att ha det som hobby. Nåja, jag sydde en väst av avlagda jeans och delar från två mockajackor. Tycker den blev fin så ja kan inte förmå mig att slänga den fast den är på tok för stor för mig. Fast med tanke på all paj och glass som slunkit ned i magen sista året så växer jag nog snart i den.











Min prinssesa har åkt till Rättvik på bilträff med sin mamma och pappa. Mormor tyckte hon skulle ha en passande klänning till de tillfället. Hoppas bara hon inte vuxit ur den. Två hela veckor ska dom vara ifrån mig. Vad hon kommer vara stor sedan när dom kommer hem.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar