lördag 4 juli 2009

Varför alltid när det är helg?

Skulle vara snäll med mina polare idag och ge dom varsitt märgben. Det är ju lördag.
Glada och förväntasfulla springer dom i vägen för mig när jag ska plocka fram dom ur frysen och snabbtina i micron. Satt ett mindre ben på sidan om det större på båda så "underbara" Anders skar bort dom. Ville inte ha några benbitar som sväljs hela och sätter sig på tvären. Inte sååå lätt att finna någon veterinär inom 20-30 mils radie när det är helg.
Garderat mig från eventuella tokigheter så ger jag dom benen. Grabbarna tuggar och smackar och går an. Efter ett tag tycker jag Sammy beter sig konstigt. Jaha, så var det med det.















Han har alltså lyckats få benet bakom hörntänderna. Det sitter så pass så det går inte att få det över hörntänderna igen. Ja, vad göra?










Ringer dotter och ber henne komma med sambo, såg och tång. Hennes sambo vägrar vara med om att såga loss benet. Så dottern sågar försiktigt en skåra på höger sida, sen tar hon tången och klämmer till. Klick, säger det så spricker benet. Gör likadant på vänster. Puuuhhh.
Bara att lirka lös resten. Sammy ligger stilla och medgörligt under hela processen. OK då, han rörde sig lite ett tag när vi vred benet lite så det klämde åt i käken.
Tror inte jag vågar vara snäll något mer.

2 kommentarer:

  1. Men....vilken pärs.
    Tur att det gick så bra och att Sammy var så lugn,det gäller att som matte inte få panik.Då kanske inte Sammy hade varit lika lugn.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Usch, vilken fasa! Modigt handlat. Hos oss blir det bara "fuskben" (de där torkade tingestarna man kan köpa på ica)i fortsättningen, det inser jag nu. Min vuxna hund hade aldrig legat still så där. Hade nog fått sövas. Vilken kille du har!

    SvaraRadera